နေမာ တႆ ဘဂ၀ေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၵႆ
ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ေဘးရန္ကြာ ခ်မ္းသာႏုိင္ပါေစ။ ေမတၱာႏွလံုး အစဥ္သံုး ရႊင္ျပံဳးနုိင္ပါေစ။ ေမတၱာရန္သူ ေဒါသမူ အပူကင္းပါေစ။ ေမတၱာေရခ်မ္း ကိုယ္စီျဖန္း ေအးခ်မ္းႏုိင္ပါေစ။ ခႏၱီႏွလံုး အစဥ္သံုး ရႊင္ျပံဳးနုိင္ပါေစ။ ခႏၱီ၏ရန္ ေဒါသမာန္ တြန္းလွန္ႏုိင္ပါေစ။ တို႔ေမတၱာစြမ္း ကမၻာလႊမ္း ေအးခ်မ္းၾကပါေစ

Pages

Friday 9 March 2012

" ဂုဏ္ ရွိသူရဲ႕ စကား"

စာေရးသူ ၿမန္မာၿပည္တြင္ ရွိေနစဥ္ ေမာ္လၿမိဳင္ မွ မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္ က ၀မ္းေၿမာက္စြာ ပင့္ေလွ်ာက္
သည္၊ ေမာ္လၿမိဳင္ သုိ႔ အလည္တစ္ေခါက္ ႄကြေရာက္ႏုိင္ပါေသးလွ်င္ ႄကြဖုိ႔ ႏွင့္ တရားဓမၼ နာၾကား ခ်င္ေသး
ေၾကာင္း ၊စကားလက္ဆုံ တရား စုံစုံလင္လင္ မနာၾကားရတာၾကာၿပီးၿဖစ္္ေၾကာင္း၊ ေမာ္လၿမိဳင္ မွ အၿပီးတုိင္
ခြဲသြားေသာ္လဲ  ဘယ္ေသာ္အခါမွ မေမ့ႏုိင္ေသးေၾကာင္း စသည္ၿဖင့္ ေလွ်ာက္ထား ခ်က္ ပါရွိသည္။
ထုိ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ကို ၾကားသိ၍ မိမိ အေပၚ ေစတနာ ထားတတ္သူ ၊ လွဴဒါန္း ေထာက္ပံ့ သူ၊ အာမိသ ေခၚေသာ ပစၥည္းၿဖင့္ ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းသူ ၿဖစ္ခဲ့ရုံမွ်မက မိမိ အားငယ္ေနေသာ အခါ အၿမဲ အားေပး ေၿပာဆုိ ကူညီတတ္ေသာ ေက်းဇူး ရွင္ ပုဂၢိဳလ္ မ်ားခဲ့ဖူေလသည္။
 ထုိပုဂၢဳိလ္မ်ားကုိ ရည္စူး၍ မိမိ သည္ တရား တစ္ပုဒ္ေဟာၾကားခဲ့ဖူးေလသည္၊ ယခု အခါ ထုိ တရားေတာ္
ကို စာဖတ္ပရိသတ္တုိ႔ အတြက္ ပို႔စ္တစ္ခု အၿဖစ္ ေရးသားတင္ၿပေပးသြားပါမည္။ 
လူေတြအားလုံး မနက္မုိးလင္း မွ ေန၀င္မုိးခ်ဳပ္ အလုပ္လုပ္ေနၾကရသည္၊ဘာအတြက္ အလုပ္လုပ္ၾကတာလဲ
စားဖုိ႔ ေသာက္ဖုိ႔ ေနဖုိ႔ ထုိင္ဖုိ႔အတြက္ ၊ သားမယား အတြက္ စတဲ့ အတြက္ေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔  အလုပ္လုပ္ေန
ၾကရသည္၊ မိမိတုိ႔ႏွင့္ သက္ဆုိင္ရာ ပတ္၀န္းက်င္တြင္လူသဘာ၀ အေလ်ာက္ သူထက္ငါ အၿပိဳင္ သုံးခ်င္ စားခ်င္ ေနခ်င္ ၀တ္ခ်င္ ေနၾကသည္။ ေရႊမ်ားမ်ား ၀တ္ႏုိင္ ေငြမ်ားမ်ား သုံးႏုိင္ၾကတာ ကို ဂုဏ္လုိ႔ ထင္တတ္
ၾကေလသည္။ လူ ႔  သဘာ၀မွာ ဂုဏ္ ကုိ အလြန္တက္မက္ေမာၾကသည္။ ဂုဏ္ရွိသူ နဲ႔ စကားေၿပာခ်င္ၾက
သည္၊ နားေထာင္ခ်င္ၾကသည္၊ ဂုဏ္ရွိသူအခ်င္းခ်င္း ေပါင္းသင္းခ်င္ၾကသည္၊ ဂုဏ္ရွိသူ ေၿပာေသာ စကား
ကို လုိက္နာခ်င္ၾကသည္၊ က်င့္သုံးခ်င္ၾကသည္၊ ပစၥည္းဥစၥာ ခ်မ္းသာႄကြယ္၀ ဂုဏ္ရွိသူ၏ စကား ကို ၾကား
ခ်င္ၾကသည္၊ တစ္နည္းဆုိရေသာ္ လူေတြအားလုံး ဂုုဏ္ ေနာက္ကို လုိက္ေနၾကသည္  ဟု ဆုိလွ်င္ မွားမည္
ဟုမထင္၊   ယခု ေရးသားတင္ၿပေပးမည့္ အေၾကာင္းသည္ ဂုဏ္ရွိသူ ၏ အေၾကာင္း၊ ဂုဏ္ရွိသူ၏ စကား မ်ား
ၿဖစ္ပါသည္။ ေလာက၌ လူ နတ္ ၿဗဟၼာ သတၱ၀ါ အားလုံးရဲ႕ ဆရာ ဆုိတဲ့ ဂုဏ္၊ ေလာက မွာ တုမရ ႏႈိင္း မရ
ၿပိဳင္မ၇ တဲ့ အတု မရွိတဲ့ ဂုဏ္၊  သစၥာေလးပါး တုိ႔ကုိ ဆရာမရွိ မိမိ ၏ အစြမ္းၿဖင့္ ထုိးထြင္းသိၿမင္ ႏုိင္ေသာ
ဂုဏ္ စေသာ ဂုဏ္ေပါင္း ေၿမာက္မ်ားစြာ ရွိေသာ ဂုဏ္ရွိသူ ၏ စကား ကို ေရးသား တင္ၿပေပပါမည္။
ကိ ံ သုယာ၀ ဇရာ သာဓု ၊ ကိ ံသု သာဓုု ပတိဌိတံ ၊ ကိ ံ သု နရာနံ ရတနံ ကိ ံ သုေစာေရဟိ ဒူဟရံ။
( သံယုတၱနိကာယ္ သဂါထာ၀ဂၢသံယုတ္ ပါဠိေတာ္ ေဒ၀တာ သံယုတ္ ဇရာ၀ဂ္ ဇရာ သုတ္)
နတ္သားတစ္ေယာက္သည္ ထုိဂါထာေတာ္ကို ည သန္းေခါင္ယံ အခ်ိန္ ေဇတ၀န္ ေရႊေက်ာင္းေတာ္သုိ႔ 
ေရာက္လာၿပီး ေလွ်ာက္ထားသတဲ့.၊ 
၁။ ၿမတ္စြာဘုရား အဘယ္တရားေတာ္သည္ အုိ သည့္ကာလ တုိင္ေအာင္ ေကာင္းၿမတ္ပါသလဲ ဘုရား
၂။ၿမတ္စြာဘုရား အဘယ္တရားသည္ မိမိ တုိ႔ ၏ သႏၱာန္ ၌ အၿမဲတည္ရွိေနလွ်င္ ေကာင္းၿမတ္ပါသလဲ ဘုရား
၃။ၿမတ္စြာဘုရားအဘယ္တရားကုိ က်င့္ၾကံအားထုတ္ၿခင္းၿဖင့္ ၿဖစ္ရာဘ၀ ေအာက္မက်  ႏုိင္သလုိ အားကုိး
အားထား ၿပဳေလာက္စရာ ရတနာမ်ဳိး က အဘယ္ရတနာ ၿဖစ္ပါသလဲ ဘုရား
၄။ ၿမတ္စြာဘုရား သူခုိး မခုိးႏုိင္ေသာ အရာရွိပါသလား ဘုရား ဟု  ၿမတ္စြာဘုရား ကို ေမးၿမန္းေလွ်ာက္
ေတာ္မူသတဲ့။    ထုိအခါ ဘုရား က 
သီလံ ယာ၀ ဇရာ သာဓု သဒၶါ သာဓု ပတိဌိတာ ပညာ နရာနံ ရတနံ ပုညံ ေစာေရဟိ ဒူဟရံ။ ဟု ေၿဖၾကားေတာ္မူသည္။  ၿမတ္စြာ ဘုရား က
  ( ၁)။ အုိသည့္တုိင္ေအာင္ ေကာင္းေသာ တရား သည္ သီလ တရား (ကုိယ္က်င့္တရား)
ၿဖစ္ပါသည္ ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။( သီလံ ယာ၀ ဇရာ သာဓု)
ေလာက တြင္ တခ်ဳိ႕က ပစၥည္းဥစၥာ အလြန္ခ်မ္းသာသည္၊ တခ်ဳိ႕ မွာ ခ်မ္းသာသည္လဲ မဟုတ္ ဆင္းရဲ
သည္ လဲ မဟုတ္ ၊ တခ်ဳိ႕ မွာမူ အလြန္ ဆင္းရဲမြဲေတေနၾကသည္၊  ခ်မ္းသာေသာ သူၿဖစ္္ၿဖစ္၊ ဆင္းရဲသူ
ၿဖစ္ၿဖစ္ ကုိယ္က်င့္တရား မေကာင္းလွ်င္ လူ ခ်မ္းသာတစ္ေယာက္မွာရွိေသာ စည္စိမ္းဥစၥာ တုိ႔ ႏွင့္ ခႏၶာ
ကိုယ္ကို အလွဆင္ေသာ္လဲ မတင့္တယ္ႏုိင္ေပ၊ သီလ ဆုိေသာ ကိုယ္က်င့္တရား သည္ ပစၥည္းဥစၥာမရွိေသာ
ဆင္းရဲသူဆင္းရဲသားတုိ႔၏ ရင္ထဲ၌သီလ ဟုဆုိေသာကုိယ္က်င့္တရား ကိန္းေအာင္ ေနပါမူထုိ ကုိယ္က်င့္
 တရားေၾကာင့္ ဆင္းရဲ သား သည္ ခ်မ္းသာသူ ထက္ ပို၍ တင့္တယ္ ေပသည္။  ပစၥည္းဥစၥာ မည္၍ မည္မွ် 
ခ်မ္းသာေနေစကာမူ ကုိယ္က်င့္တရားမေကာင္းလွ်င္ အရုိအေသ မခံရႏုိင္၊  ထုိ ပုဂၢိဳလ္၏ ကုိယ္က်င့္တရား
ကို သိေသာ သူတုိ႔က မရုိေသၾကေပ၊ သို႔ေသာ္ ေရွ႕၌ ရုိေသၿပ၍ ေနာက္ကြယ္ ၌ အၿပစ္ၿမင္္ၾက ကာ ကဲ့ရဲ႕ 
ၿပစ္တင္တတ္ၾကေပသည္။  သီလ ဆုိေသာ ကုိယ္က်င့္တရားသည္ ခ်မ္းသာသူၿဖစ္ၿဖစ္၊၊ ဆင္းရဲသူၿဖစ္ၿဖစ္ ၊
အသက္ႀကီးသူ ၿဖစ္ၿဖစ္၊ အသက္ငယ္သူ ၿဖစ္ၿဖစ္၊ ကိုယ္က်င့္တရားရွိလွ်င္ ငယ္သည္ ႀကီးသည္ မရွိ၊ အရိုအ
ေသ ခံရတတ္ေပသည္။ အသက္ၾကီးလွ်င္ႀကီးသည့္ အေလွ်ာက္၊  ငယ္လွ်င္လဲ ငယ္သည္ အေလွ်ာက္ လူတုိ႔
၏ ခ်ီးမြမ္းၿခင္းကုိ ခံရႏုိင္ေပသည္၊သုိ႔အတြက္ေၾကာင့္ ၿမတ္စြာဘုရားသည္ ငယ္ေသာ အရြယ္၌ ၿဖစ္ၿဖစ္ ၊
အရြယ္ အလတ္ပုိင္းေလာက္ ၌ ၿဖစ္ၿဖစ္ အသက္ႀကီးတဲ့ အရြယ္၌ပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ ကိုယ္က်င့္သီလ ရွ္ိမည္ဆုိလွ်င္
ထုိ ပုဂၢိဳလ္သည္  တင့္တယ္ႏုိင္ေပေတာ့သည္။ သုိ႔အတြက္ေၾကာင့္ အုိ သည့္ ကာလ တုိင္ေအာင္ ေကာင္း
ၿမတ္ေသာ တရားသည္ ကိုယ္က်င့္တရား ( သီလ) ၿဖစ္ေပေတာ့သည္။
(၂)။ အုိ နတ္သား လူတုိင္းလူတုိင္း၏ စိတ္ထဲ ႏွလုံးသားထဲ ၌ အၿမဲတည္ရွိေနလွ်င္ ေကာင္းၿမတ္ေသာ တရား
သည္ သဒၶါတရား ၿဖစ္ပါသည္ ဟု ေၿဖေတာ္မူသည္။  သဒၶါတရား ဟူသည္ ရတနာသုံးပါးႏွင့္ ကံ ႏွင့္ ကံ ၏
အက်ဳိးတရား  ထုိ ငါး ပါး တုိ႔ကို ယံုၾကည္ၿခင္း ၿဖစ္ေပသည္၊ ဘုရား တရား သံဃာ ရတနာသုံး တို႔၏ အေပၚ
၌ ယံုၾကည္ေန ရုံမွ် ၿဖင့္ မၿပီးေသးေပ၊ ကံ ႏွင့္ ကံ ၏ အက်ဳိးတရား အေပၚ ၌လည္း ယုံၾကည္ရေပလိမ့္မည္။
ထုိ ငါးမ်ဳိး မွ လြဲ၍ တၿခား ေသာ  ပုဂၢဳိလ္ တုိ႕ အေပၚ၌  ယုံၾကည္ေနၾကၿခင္းသည္ သဒၶါတရား မဟုတ္ေပ။
ထုိေၾကာင့္ မိမိ တုိ႔၏ သႏၱာန္၌ အၿမဲ တည္ရွိေနလွ်င္ ေကာင္းၿမတ္ေသာတရားသည္ သဒၶါတရား ၿဖစ္ေပ
ေတာ့သည္။
(၃)။အုိ နတ္သား လူတိုင္း လူတုိင္း တကယ္ႏွစ္သက္ၿပီး အားကုိးအားထား ၿပဳစရာ ေကာင္းေသာ တရား
သည္ ပညာ နရာနံ ရတနံ ဟု ငါဘုရား မိန္႔ဆုိေတာ္မူ သည့္အတုိင္း ပညာ တရား ၿဖစ္ေပသည္ ဟုေၿဖေတာ္
မူသည္။ ေလာက ၌ လူတုိ႔သည္ အသိပညာ ႏွင့္ၿပည့္စုံလွ်င္ ၿဖစ္တည္ရာ ဘ၀၌ အေၾကာင္းတရား အမ်ဳိးမ်ဳိး
တုိ႔ကို ေကာင္းမြန္စြာ ခြဲၿခမ္း သိၿမင္ႏုိင္ၾကမည္ ၿဖစ္သလုိ မိမိ တုိ႔၏ ၿဖစ္ရာဘ၀၌လည္း ဘယ္ေသာ္အခါမွ
ေအာက္တန္း ေနာက္တန္း မက် ႏုိင္သလုိ အားငယ္ေနစရာလဲ မလုိေတာ့ေပ။ သုိ႔ေသာ္ ပညာ ဟူသည္
ေလာက ၌ ရွိေသာ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာ ႏွစ္မ်ဳိး ရွိေလရာ ထုိ ႏွစ္မ်ဳိးတြင္ အတတ္ပညာ ႏွင့္ ပတ္သတ္
၍ ေန ထုိင္ စား ေသာက္ မႈတုိ႔ကို ၿပဳလုပ္ ဖန္တီ ေပးတတ္ေသာ အတတ္ပညာရပ္တုိ႔ကုိ ေက်းဇူးရွင္
လယ္တီ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး က ပညာ မဟုတ္ဘူး သညာ ၿဖစ္ေပတယ္လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူ ထားသတဲ့။

လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ အလုိဆႏၵ အရ မူ ထုိ ၀ိပႆနာပညာႏွင့္ ၿပည့္စုံဖုိ႔ ရန္ အဂၤါ ေလးခ်က္
လုိအပ္ေပသည္။
၁။ ရုပ္နာမ္ ဓမၼ သခၤါရ တရားတုိ႔၏ ၀ိညာဥ္ နာမ္ရုပ္  ၊ တစ္နည္း ဆုိရေသာ္ စိတ္ေစတသိက္ ရုပ္ ဟုေခၚဆုိ
ေသာ ထုိခႏၶာ ၏ၿဖစ္ၿခင္း ပ်က္ၿခင္း တုိ႔ကို ခြဲၿခမ္းသိၿမင္ေသာ ပညာ။
၂။  ကာမစၦႏၵ ၊ ဗ်ာပါဒ ၊ ထိန မိဒၶ ၊ ဥဒၶစၥ ၊ကုကၠဳစၥ ၊၀ိစိကိစၦာ ဟု ေခၚေသာ ကိေလသာ အညစ္အေၾကး တုိ႔ မွ
ကင္းေ၀းစင္ၾကယ္ေနေသာ ပညာ။ကာမစၦႏၵ-ကာမဂုဏ္ကုိ  လုိခ်င္ႏွစ္သက္တတ္မက္မႈ တဏွာ၊
ဗ်ာပါဒ-အမ်က္ေဒါသ ၊ ကုကၠဳစၥ ပူပန္ၿခင္းသေဘာ။ ထုိ တရားသုံးမ်ဳိးသည္ အနာဂါမ္ အဆင့္ေရာက္မွ
ပယ္သတ္သည္။ ထိန မိဒၶ- ငုိက္မ်ဥ္း ထုိင္းမႈိင္းၿခင္း သေဘာ။ ထုိတရားသည္ ရဟႏၱာ ၿဖစ္မွ ပယ္သတ္ႏုိင္
သည္။  ဥဒၶစၥ -ပ်ံ႕ လြင့္ ၿခင္းသေဘာ ။ ထုိတရား သည္ အရဟတၱမဂ္ၿဖင့္ ပယ္သတ္ႏုိင္ေပသည္။
၃။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ  တည္းဟူေသာ သကၠာယဒိဌိ ကို  ၿဖိဳခြဲ ဖ်က္ဆီးၿခင္းငွာ စြမ္းႏုိင္ေသာ ပညာ။
၄။ကိေလသာ ခႏၶာ တရားတုိ႔ မရွိေသာ အသခၤတဓာတ္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာၿမတ္ သုိ႔ ၿဖဴၿဖဴ ေၿဖာင့္ေၿဖာင့္
ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ မွန္မွန္ကန္ကန္ လြယ္လြယ္ကူကူ ေရာက္ေစႏုိင္ေသာ ပညာ။
ထုိ အဂၤါေလး မ်ဳိးႏွင့္ ၿပည့္စုံေသာ ပညာ ကုိ ၀ိပႆနာပညာဟု လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရား မိန္႔ဆုိေတာ္မူ
ေလသည္။
၀ိပႆနာ ဉာဏံ သာသန သၼိ ံ ေယ၀။( ဥပရိပဏၰာသ အဌကထာ)
၀ိပႆနာဉာဏံ -၀ိပႆနာပညာဉာဏ္သည္ ၊သာသန သၼိ ံေယ၀- သာသနာေတာ္တြင္း၌သာလွ်င္၊
အတၴိ ရွိႏုိင္ေပ၏။  ထုိေၾကာင့္ ၀ိပႆနာပညာသည္ သာသနာေတာ္တြင္း၌သာ ရွိႏုိင္ေသာ ပညာ၊
သာသနာေတာ္၏ ပစၥည္း ၿဖစ္ေပေတာ့သည္။ မိမိ တုိ႔ အားလုံးသည္ သာသနာ့ အေမြကုိ ခံယူခ်င္ၾကသူမ်ား
ပီပီ ထုိ ၀ိပႆနာပညာကုိ  ရေအာင္ယူထားႏုိင္မွသာ ဘုရားရွင္၏ အေမြ ပစၥည္း ကို ရ၍ အေမြ ခံထိုက္သူ
ၿဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ဘုရားရွင္၏ တန္ဖုိး ႀကီးေသာ ထုိ အေမြပစၥည္း သည္ သံသရာမွ လည္းေကာင္း
ကိေလသာ အပူမီး မွ လည္းေကာင္ ကုန္ခမ္းေအာင္ လုပ္ႏုိင္ေသာ ပညာမ်ဳိး ၿဖစ္ေပသည္။
ယေန႔ ေခတ္ ကာလ၌ သိပၸံ ပညာ တုိ႔ ထြန္းကား လ်က္ရွိေနသည္၊ စက္မႈပညာ တုိးတက္လာမႈေၾကာင့္
လူ ေနမႈအဆင့္အတန္းလည္း ၿမွင့္တတ္လာ၍ အသုံးအေဆာင္ ပစၥည္း တုိ႔ သည္လည္း ေခတ္ကာလ
အေလွ်ာက္ တဆင့္ထက္တဆင့္ တစ္ႏွစ္ထက္္တစ္ႏွစ္ ပို ၍ အဆင့္အတန္းၿမွင့္လာခဲ့ေပသည္။
ထုိ သိပၸံပညာရပ္တုိ႔ေၾကာင့္မိမိ တုိ႔သည္ သြားလုိရာ အရပ္သုိ႔  မိနစ္ ပုိင္း နာရီ ပုိင္း အတြင္း ေရာက္ေအာင္
သြားႏုိင္သလုိ လ ကမၻာသုိ႔ လည္း သြားေရာက္ေနထုိင္ ႏုိင္ၾကေပသည္။
သုိ႔ေသာ္ ယင္း သိပၸံ ပညာရပ္ထြန္းကား ၍ လူတုိ႔အားလုံး  လ ကမၻာ သုိ႔ သြားႏုိင္ၾကေသာ္လဲ ထုိ သြားႏုိင္ၾက
ေသာ ပုဂၢိဳလ္ တုိ႔သည္  ၀ိပႆနာ ပညာႏွင့္ မၿပည့္စုံသၿဖင့္ ခႏၶာ ပ်က္ဆီး၍ ေသဆုံးေသာ္ သံသရာ ဆင္းရဲ
ဒုကၡ ႏွင့္ ေတြ႔ႀကံဳရႏုိင္ေသးသည္။ ၀ိပႆနာ ပညာ ကား ထုိကဲ့သုိ႔ မဟုတ္ေပ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ အဟုတ္
တကယ္ လြတ္ေၿမာက္ႏုိင္ေသာ ပညာမ်ဳိး ၿဖစ္သည့္အတြက္ ထုိ ၀ိပႆနာပညာမ်ဳိး ရေအာင္ မိမိတုိ႔
အားလုံး ႀကိဳးစား အားထုတ္ၾကရေပလိမ့္မည္။ ထုိ ေၾကာင့္ ၿမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ေလာက ၌ ပညာရတနာ
သည္သာလွ်င္ အေကာင္းဆုံး အၿမတ္ဆုံးၿဖစ္ေပေတာ့သည္ ဟု ေၿဖေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
၄။ နတ္သားက ၿမတ္စြာ ဘုရား ေလာက ၌ သူခုိး ဓားၿပ တုိ႔ မခုိးႏုိင္ မယူႏုိင္ေသာ ဥစၥာပစၥည္း တုိ႔ကုိလည္း
ေဟာၾကားေတာ္မူပါဦး ဟု ဆုိသၿဖင့္ ဆက္လက္ ေဟာေတာ္မူေပသည္။
အုိ နတ္သား ေလာက ၌ မခုိးႏုိင္မယူႏုိင္ေသာ ဥစၥာသည္ ပုညံ ေစာေရ ဟိ ဒူဟရံ ၊ ဟု ဆိုသည့္အတုိင္း ထုိ
သူခုိး ဓားၿပတုိ႔သည္ ဒါန သီလ ဘာ၀နာ ေပါင္းစု  ေကာင္းမႈ ေစတနာ တုိ႔ကို မခုိးႏုိင္မယူႏုိင္ၾကေပ။
သူခုိးခုိးၿခင္းဟူသည္မွာ       ရုပ္၀တၱဳပစၥည္းတုိ႔ကိုသာလွ်င္ခုိးယူ ႏုိင္ၾကေပလိမ့္မည္၊စိတ္ၾကာင့္ၿဖစ္ေပၚလာ ေသာကုိကုသုိလ္ေစတနာ ခုိးယူဖုိ႔ မတက္ႏုိင္ေပ၊ ထုိ ကုသုိလ္ေစတနာသည္ နာမ္တရားၿဖစ္ေသာ ေၾကာင့္
သူခုိး ခုိးခံရမည္ ရန္မွလည္း ေၾကာက္စရာမလုိေတာ့ေပ ၊ မိမိ တုိ႔ ေက်ာင္း၌ လည္းေကာင္း အိမ္ ၌ လည္း
ေကာင္း တည္ရွိေသာ ေရႊ ေငြ ပစၥည္း တုိ႔ကုိ သူခုိး ခုိးမည္ဆုိလွ်င္ ခုိး၍ ရႏုိင္ေသးသည္။
မိမိ တုိ႔  ၿပဳလုပ္ထားအပ္ေသာ ဒါန သီလ ဘာ၀နာ ကုသုိလ္
ေကာင္းမႈ ေစတနာ တုိ႔ကို သူခုိး ခုိးယူလုိ႔ မရႏုိင္ေပ။  ထုိေၾကာင့္ ေလာက၌ သူခုိး မခုိးႏုိင္ေသာ  ဥစၥာသည္
ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ ဟု ဆိုအပ္ေသာ ဒါန သီလ ဘာ၀နာ တုိ႔ ၿဖစ္ေပေတာ့သည္။
လူသားအားလုံး လုိက္နာက်င့္သုံးႏုိင္ၾကပါေစေသာ္..။
အရွင္နႏၵမဥၨဴ ေရးသားတင္ၿပသည္။